•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

lørdag 19. desember 2009

stjerneskudd for bauen



Argh!

Jeg har alltid vært fasinert av disse stjernene brett i papir. Da jeg kom over en pakke med ferdige strimler og oppskrift på Europris øynet jeg muligheten til å lære det. Jeg satte igang med friskt mot.

Fomle, fomle... niks, den ble feil.

Vi prøver igjen:

Fomle fomle... feil igjen... 

Jeg hadde lagret link til denne siden også, så forsøkte meg med den forklaringen. Etter litt krysskikking på begge forklaringene, klarte jeg å komme nesten i mål. Men jeg forstår ikke hvordan jeg avslutter. Det med å få de siste "spissene" riktig. 

Er det noen som har link til en annen bruksanvisning? Ser ut til at jeg må ha dette inn med dråpeteller, kanskje en forklaring med litt andre ord får lyset til å gå opp for meg...? Det er surt å måtte gi seg også, selv om jeg vet at de selger disse ferdig brettet på IKEA... 

Redigering:

Litt surfing på NIB lønner seg! Tilfeldig kom jeg over denne forklaringen hos Dans på roser. Den ser lovende ut! Den forklaringen skal jeg prøve meg på, men ikke i kveld, for nå er det leggetid. 

Pin It Now!

3 kommentarer:

Huset på Planen sa...

De stjernene er så fine! Og jeg skulle gjerne hatt noen i hvitt til julebordet mitt.

lott@ sa...

Har laget sånne jeg også. Kan disse bildene fra bloggen min hjelpe deg?

http://enlyside.blogspot.com/2009/12/papirstjerner.html

Se fjerde prosessbilde:
De siste spissene lages ved at du bretter strimmelen bakover og i en slags sirkel med den samme siden av papiret ut hele veien til du stikker den under neste strimmel til venstre slik at den kommer ut i midten av spissene du laget i forrige runde....
Spørs om det hjalp. Lykke til!

Liv sa...

Hei hei, tusen takk for hyggelig kommentar, og fint tips på bloggen min. Jeg har nå fjernet midten på alle julestjernene for sikkerhets skyld. merkelig denne allergien altså, hvor fort den kan komme.

Så bra du fant en forklaring på stjernene på NIB. Jeg synes du har klart å lage de så fint, jeg har aldri skjønt det der, men de er jo så vakre å se på :-)

Jeg ønsker deg en super dag, med masse julestemning! :-)