•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

torsdag 28. januar 2010

Galleri Branntårnet og maritimt alfabet

I sommer skal jeg drive Galleri Branntårnet i Risør sammen med Nina Thomassen. Jeg tenkte jeg kunne plante ideen hos dere medbloggere om at det var en god idé å ta turen innom Risør og Galleri Branntårnet i løpet av sommeren... ;-)

Jeg jobber med å fylle bua med fine varer for tida. Mine egne alfabetplakater kommer til å være til salgs der, og jeg jobber med flere ting. Nylig ble jeg ferdig med dette maritime alfabetet. Jeg kommer helt sikkert tilbake med mer omtale og bilder av kunst og produkter når ting er mer på plass.

 
Branntårnet fra 1880 var varslingssentral for byen. I dag er det et sjarmerende sommergalleri som viser samtidskunst, og som har utsalg av særegne interiørartikler, smykker, klær, vesker, plakater og kort. Tårnet har huset galleri i en årrekke, og mange av byens faste gjester har tradisjon for en tur eller flere i tårnet i løpet av sommeren. Selve bygningen og beliggenheten er en attraksjon i seg selv, med en litt kronglete og sjarmerende skiltet rusletur mellom hvite hus og trappegater opp, og med en fantastisk utsikt over byen og havgapet fra øverste etasje.Galleriet har sommeråpent hver dag kl. 11.-16. fra 25. juni til 8. august 2010.
Åpningen av galleriet er samtidig med at Risør kammemusikkfest setter sitt preg på byen, og galleriet er åpent til og med Risør Internasjonale Trebåtfestival i august. I fellesferien yrer det av sommergjester i byen, og mange tar turen til Galleri Branntårnet år etter år. Pin It Now!

2 kommentarer:

M sa...

Takk for stryketips!
Heldige du som har en rulle.....det skulle jeg gjerne hatt!
Ha en fin kveld, klem,M

idyll sa...

Ååå.. det hørtes utrolig koselig ut.. skulle gjerne hatt et besøk til sommeren.. men redd jeg ikke skal til de trakter:( Elsker slike steder, var med å drev galleri i flere år, fantastisk morsomt!!

Veldig fin den maritime alfabetplakaten:) kjenner den minner om sol, sommer og sjø.. Å hvor jeg gleder meg..

ha ei fin helg, klem