•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

torsdag 11. februar 2010

ukas farge: orange

Jeg liker orange, jeg synes det er en vitamininnsprøytningsfarge :-). Her har vitaminene fått følge av skjerfet jeg har gått med i dag. 

Sjiraffboksen kjøpte jeg for flere år siden i Kenya, og duken fikk jeg i julegave fra lillesøster. E og A pleier å få frukt i disse bollene, men melka drikker de av plastkopper ;-). Jeg måtte bare ha melk i glasset, så de fine blomstene skulle synes godt. Jeg har fem glass, og fant dem på loppis. Dessverre tåler de ikke oppvaskmaskina, så de blir ikke så ofte brukt.



Den søte mugga har vi arvet, og den er flankert av kunst fra minstesnuppa. De keramiske flisene i vinduskarmen brukes som bordskånere. de er laget av keramikeren Bibiche Mourier, som har verksted i Risør og er av designerene i Acanthus. Boksen fikk huset nyslåtte toåring i bursdagsgave, og den er selvfølgelig fra Blafre. Krakken har jeg trukket om selv, i et arvet stoff med mange minner. Kokeboka er en av mange, men akkurat denne får stå framme fordi den er så fin.

Oransje, branngul eller rødgul er en farge som inngår i fargespekteret. Den oransje delen av spekteret regnes omtrent fra 590 til 625 nanometer. I estetikken regnes oransje til de varme fargene. (Fra Wikipedia)

Pin It Now!

1 kommentar:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Nå skvatt jeg. Har du hakka deg inn på min bloggkonto? Jeg er i sluttfasen med et innlegg om akkurat fargen oransje! Sprek farge som har sneket seg inn her i huset også. :-)