•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

torsdag 22. april 2010

arbeid pågår eller jeg gjør ting jeg ikke kan...

Her er et av skiltene jeg fikk her om dagen plassert, i påvente av at det skal pryde en bildevegg i kontoret i kjelleren. (Har du lyst til å være med i trekningen om noen skilt, trykk her.) Jeg holder på å mure et blomsterbed i det som etter planen skal bli en hage ;-) Der steinene ligger strødd utover, skal det bli plen. Jeg har aldri murt før, jeg, men i hele fjor gjorde jeg research med å kikke på steinmurerkikket overalt. Planleggingen er halve jobben, sies det jo... Men nå er jeg i gang med blandemaskin, murerskje og entusiasme. Det er tungt, grisete, litt vanskelig og veldig moro! Jeg ser etter kantete steiner der jeg ferdes, for man trenger mange steiner å velge fra mens man holder på!

Jeg ser jo at det ikke blir perfekt, men jeg tror jeg blir fornøyd til slutt. Plenen kommer opp dit du kan se den hvite krittstreken på fjellet til høyre. Jeg har ikke helt bestemt meg for hvilke planter jeg vil ha her, men jeg kommer til å plante villvin og eføy, eller noe annet som klatrer inderst, og noe som henger litt nedover muren noen steder ytterst. Kommer nok til å satse på å få staudeavleggere her og der, tenker jeg. Jeg er virkelig nybegynner på muring, og hage i det hele tatt, så jeg tar gladelig imot tips!

Pin It Now!

3 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Hei. Så moro. Jeg drev research for to år sida og murte i fjor - i mindre skala enn deg. Jeg kunne heller ingenting, men man lærer ved å prøve også. Lykke til!

Noralill sa...

Så flink du er til å mure!

Ellen sa...

Heisann!Artig blogg du har!Jeg har desverre ingen kunnskaper om muring, så jeg kan ikke gi deg noen tips der..Men jeg slenger meg på og følger bloggen din isteden:)
Ha en fin onsdag:)