•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

onsdag 24. november 2010

Utfordring


Jeg er blitt utfordret av Tuppelure i den fine bloggen Solbakktun. Det er morsomt med disse utfordringene, så blir vi litt mer kjent med damene bak bloggene :)

1. Hva er ditt favortittord?
Takk. Jeg synes det er fint å takke og være takknemlig. Det er en av mine kjepphester i barneoppdragelsen, at jentene skal være flinke til å takke. Og det er de, heldigvis. De takker for maten, og jeg hører de automatisk takker hverandre midt i leiken. Jeg synes det er mange voksne som er dårlige til å takke. Jeg slår et slag for det enkle ordet takk!

2. Hvilket ord misliker du?
Regnskapsperm. Hater den siste kvelden før regnskapspermen skal leveres til regnskapsføreren. Blir amper bare av å tenke på det!

3. Hva inspirerer deg til kreativitet? Jeg blir inspirert av dyktige folk. Det er så mange flinke mennesker som uttrykker seg gjennom kunst og håndverk. Jeg blir rørt når folk byr på seg selv, og jeg inspireres av kvalitet og egenart. Og ros får kreativiteten til å vokse.

4. Hva er "drepen" for kreativiteten?
Negativt stress. Men litt travelt må jeg ha det for å være kreativ. Lediggang og for lite å gjøre avler ikke kreativitet.





5. Hva er favorittbanneordet ditt?
Jeg bruker ikke banneord så ofte, men er jeg veldig stressa og sur, kan det henne et f-ord glipper ut av min munn. Hvis ungene er i nærheten, hvisker jeg det mellom tennene, og jeg synes det hjelper litt å få det ut. Men egentlig synes jeg banning er bevis for dårlig ordforråd.

6. Hvilken lyd elsker du?
Hjertelig latter.

7. Hvilken lyd hater du?
Sutrestemme.

8. Hvilket annet yrke enn ditt eget kunne du tenke deg?
Det er mange... blomsterdekoratør. Eller møbelsnekker. Eller arkitekt. Eller gartner. Et eller annet kreativt måtte det være.

9. Hvilket yrke kunne du absolutt ikke tenke deg?
Lege. Jeg hadde ikke taklet så stort ansvar og sykdommer skjebner så bra.

10. Hvis Himmelen finnes, hva ville du ønske at Gud sier når du kommer til Perleporten?
Velkommen, det er her du hører hjemme. Og så kunne vi tatt en prat om hva som virkelig er viktig.



Jeg sender utfordringen videre til 6 finfine blogger. Ta utfordringen den som vil :)
Randi i bloggen RH - små ting i mitt hjerte og sinn
Frøkna i Frk. eplegrøts lille hus
Mathildes skatter
Elisabet i Hjem te na mor
Gult hus i svingen
Guro i God som grønn

Jeg har illustrert med mine plakater som er til salgs i min Eplabutikk. Du kan vinne en valgfri plakat i mitt blogglotteri som trekkes 1. desember. :)
Pin It Now!

3 kommentarer:

Frk.Eplegrøt sa...

Alltid artig å lese slike utfordringer - får vite helt andre ting o m personen enn hva som vanlivis skrives på bloggen. Jeg takker for utfordringen - men jeg har nesten nettopp besvart en lik en:)
Ha en fin kveld!

Sukkertøy for øyet sa...

Morro å lese :)
Enig med deg at Takk er et flott ord.
Svinger så fint liksom, og + at det har en vakker betydning :)

God som Grønn sa...

Så morsomt å få sin første utfordring - selvfølgelig tar jeg den, på strak arm...men det blir nok ikke før tidligst i morgen : D