•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

tirsdag 8. mars 2011

Pej-trendseminr i Herning, Danmark

Jeg er med i en nettverksgruppe (mer info her). Min gruppe, som består av en blomsterdekoratør, en klesdesigner, en møbelsnekker og meg selv, som er grafisk designer på vei til å bli blomsterdekoratør, har lenge planlagt en felles tur, og vi fant ut at Pejs trendmesse ville passe alle. Og det gjorde det! Vi tok turen til Herning i Danmark, og ble inspirert av foredrag om trendene som vil prege tida framover, både innen interiør og klesmotene.

Scenen ble brukt som bokhandel i pausene, og det var mange fristelser! Jeg kunne godt forsynt meg med inspirasjon her, men jeg lot lommeboka få bestemme, så det ble tre bøker om blomsterdekorering på salg, og én med grafisk design.
Man kunne forsyne seg av fargeprøvegarn, og det benyttet jeg meg selvfølgelig av. Jeg tenker at mine sy-prosjekter kommer til å bli piffet om med litt broderi med trendy farger ;) Deltakerne på seminaret fikk også en perm der de ulike trendtemaene presentert. Ren inspirasjon!

Pej-gruppen mener at sesongen som kommer vil bære preg av at vi befinner oss i et "mellomrom" mellom fortid og framtid, mellom krise og opptur og mellom nytt og gammelt. Vi vil fortsatt være influert av krisen vi har vært igjennom, der det fornuftige og konservative fortsatt er aktuelt, men det blir også en sesong med fornyelse og nyskapelse. Altså vil den kommende sesongen vil altså forsøke å bygge bro til det velkjente og trygge, men også til det nye med sterke farger og det innovative. Jeg bet meg merke i at de mener at det lyse interiøret vil vike for mer farger og ulike treslag. Jeg synes allerede jeg har merket det på blogger rundt omkring..?
Pin It Now!

Ingen kommentarer: