•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

mandag 23. mai 2011

Lykkemandag

Kanskje det er denne Lykkekløveren (Oxalis tetraphylla) som står og skinner i den fineste bruktfunnkjelen på kjøkkenet som bringer lykkefølelse på en  mandag? (Har du tips om hvordan Lykkekløveren skal stelles?)

Jeg har fri annenhver mandag, og jeg har liksom tenkt at den mandagen skal jeg bruke til litt husarbeid og kos. Den siste tida har det blitt lite av det, fordi jeg har hatt kontorarbeid i kjelleren istedet. Jeg har valgt det selv, så jeg klager ikke på at jeg har vært dobbeltarbeidende en periode, men det innrømmes at det har vært deilig med en fridag i dag, med huset for meg selv. Jeg har vært så effektiv! Deilig å få rydda og gjort en del av tingene som har blitt utsatt! Jeg lagde meg ei liste mens jeg spiste frokost, og jammen har jeg fått kryssa av alle punktene. Jeg har rydda, vasket og hengt ut klær (og jeg rakk å få de tørre inn før det begynte å regne). Jeg har har har støvsugd, til og med under sofaen, og jeg har fått lagt vintertøyet på loftet og laget middag. Jeg har levert noen plakater som skal selges i en spennende butikk i sommer (kommer tilbake med bilder derfra utpå sommeren), og jeg rakk jammen en liten tur innom ei venninne som snart skal ha baby. Alt dette før jeg hentet glade jenter i barnehagen. Nå sover de to finingene etter et besøk på biblioteket, favoritten smoothie til kvelds og høytlesing. Det er så deilig når ettermiddagen flyter uten krangling og tull. Mandagslykke!
Pin It Now!

3 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Lykkemandag - for et herlig begrep. ☺

din svigerinne Line sa...

Høres ut som en deilig mandag! Sikkert passende med denne fridagen akkurat denne uka :-)

Lidyll sa...

Heeerlige bilder...og så herlig uttrykk med "lykkemandag"
*smile*