•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

mandag 17. oktober 2011

bordekorering

I helga dekorerte jeg bordet til ei venninne som fylte førti. Jubilanten ble godt fornøyd, gjestene ga inntrykk av at de synes det ble fint, og sant og si er jeg enig ;)

Bordene ble dekket med hvite duker (som er mine loppisduker, og som stadig er på utlån i vennegjengen), hvitt servise og med lillatoner i lys og servietter. Jeg brukte bjørkekvister som jeg viklet med vikletråd i en fin og nokså stabil form. Jeg sprayet dem lett med hvit spraymaling for å gi en frostet effekt. På noen av kviste-endene surret jeg små bunter med rosa lyng. I bjørkekvistene er det festet små reagensrør-vaser i klart glass, og i dem er det nydelige lilla roser. På duken strødde jeg noen kronblader fra rosene.

Nokså enkelt å lage, billig og effektfult. Jeg ser for meg denne idèen til flere anledninger: med rødt til jul, til dåp eller konfirmasjon, til påske og til og med bryllup...?




Pin It Now!

6 kommentarer:

KROnPRINSESSENE sa...

Så lun og fin borddekking du hadde stelt i stand...
Det ble nok en super-koselig bursdagsfeiring ;)
Klem May Helen

Lidyll sa...

Ja, der kan jeg tenke meg det ble feiret et herlig lag*smile*

...nydelige farger!

Klem klem

ReVinyl sa...

Nydelig borddekking!
Du er utrolig flink.
Visuelt vakkert var det...

Siw

Stines Hjem - Livet på landet sa...

WOW, nyyydelig!!!!
Så spesielt og veldig veldig fine farger :)

idyll sa...

OOh! Nydelig:) Takk for tipset! Ville gjerne hatt et slikt bord til bryllupet jeg vertfall:)

Ha en fin søndagskveld, klem fra Idyll

24 sa...

Så nydelig dekka bord! LIkte veldig godt fargevalget :) Ha ein super laurdagskveld, klem Helene