•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

søndag 1. juli 2012

Passjonen blomstrer!

Se min nydelige pasjonsblomst (Passiflora)! Er den ikke aldeles fantastisk? Jeg tror nok det er en av mine favorittblomster, de er så utrolig kompliserte, og har så nydelige farger. Hver blomst blomstrer ikke lenge, men min har flere knopper, så vi har flere små fyrverkerier å se fram til.

Klatrestativet er 70-tallslampen jeg gav en makeover. Jeg håper jeg klarer å holde liv i blomsten så lenge at den klatrer helt opp. Jeg får passe på at blåfuglen får et lite kikkehull :). Passifloraen skal ha mye vann (les mer om stell her.), derfor har jeg stående en karaffel med vann på sinkfatet, så det er lett å få vannet den. Jeg må finne på noe lurt når vi skal på ferie, for den står solrikt og varmt...

Jeg synes denne idéen var nokså god: bruke fakirene som kortholder. De små "spikermattene" kalles fakirer og blir brukt spesielt i japansk blomsterkunst for å stikke blomsterstilkene ned på. Forløperen til oasis, om du vil. Jeg har arvet dem etter bestefaren min som var interessert i alt som hadde med blomster å gjøre. Kortene er det husets multikunstnere som har laget. Både typografi og neonfarger er jo midt i trendbildet for tida!
Disse to småfuglene er fra House Doctor, og jeg har jeg kjøpt på Bankplassen på Brokelandsheia. Bankplassen er en ny og veldig sjarmerende kafè og butikk med god kaffe, pai og mange interiørfristelser. Er du på vei til eller fra sørlandet i sommer er det vel verd en stopp!

Pin It Now!

Ingen kommentarer: